Jak rozkręcić firmę w dobie pandemii

Wiele osób, które utraciły pracę z powodu pandemii wirusa COVID-19 zastanawia się, czy własny biznes to dobry sposób, na zarobienie pieniędzy potrzebnych do życia. Jak się okazuje, nawet w tych trudnych czasach znajdują się firmy, które dobrze sobie radzą, pomimo zewnętrznych okoliczności. Jaka zatem firma będzie mogła rozwinąć skrzydła pomimo pandemii? Istnieje kilka modeli biznesowych, które są proste do wdrożenia, a jednocześnie odporne na trudności epidemiologiczne. Sprawdźmy zatem, jakiego typu biznes będzie dobrą inwestycją, pomimo tych niepewnych czasów.

Własna działalność w czasie pandemii COVID-19

Jednym z dobrych pomysłów na inwestycję jest automatyczna myjnia samochodowa. Plusem tego pomysłu jest fakt, że do obsługi tego typu myjni nie potrzeba pracowników. Zatem oprócz rutynowego serwisowania tego typu myjnia nie będzie generować stałych kosztów. Jest to bardzo istotny atut, również ze względu na szalejącą pandemię. Fakt, że dana myjnia samochodowa jest automatyczna sprawia, że jest ona także bezpieczniejszym miejscem, w którym klient nie będzie narażony na bliski kontakt z pracownikiem myjni. Zatem tego typu myjnie mogą być chętniej i częściej odwiedzane przez klientów, niż te, w których są zatrudniani pracownicy.

Twój biznes będzie mieć jeszcze lepsze wyniki, gdy obok myjni postawisz automaty z napojami i przekąskami. Często mówi się, że stacje benzynowe zarabiają więcej na hot-dogach, niż na benzynie. Dlatego dobrze jest zaufać temu trendowi i umożliwić klientowi zjedzenie małej przekąski przy okazji wizycie w Twojej automatycznej myjni. W ten sposób będziesz mógł sprzedać dodatkowe produkty, również bez konieczności zatrudniania dodatkowych pracowników, czyli bez podnoszenia kosztów stałych. Dzięki temu Twoja firma będzie lepiej prosperować i przyniesie Ci wyższe zyski.

Działalność w internecie

Kolejny dobry pomysł na biznes w czasach pandemii wirusa COVID-19, to działalność internetowa. Zastanów się, jakie usługi lub produkty możesz oferować przez internet. Ciągle dobrym pomysłem jest założenie własnego sklepu internetowego. Koszty tego typu działalności są o wiele niższe, niż w przypadku otwierania sklepu stacjonarnego. Pamiętaj wówczas aby zadbać o promocję swojego sklepu. Ważne jest, aby użytkownicy mogli na niego łatwo trafić, kiedy zaczną szukać produktów, jakie oferujesz. Tutaj z pomocą przyjdzie Ci przede wszystkim pozycjonowanie (tak zwane SEO) oraz reklama internetowa. Dobieraj kanały promocji zależnie od tego, co sprzedajesz i oferujesz swoim klientom. Inaczej będzie istniało ryzyko, że po prostu przepłacisz za reklamę, co pomniejszy Twoje potencjalne zyski. Kanały typu Google Ads czy Facebook Ads mogą przynieść ogromne zyski, jeśli są używane w przemyślany sposób. Najlepszym rozwiązaniem jest znalezienie agencji internetowej, która zajmie się promocją Twojego sklepu. Wówczas koszt agencji powinien znaleźć się w Twoim modelu biznesowym, w innym wypadku obniży Twoje spodziewane przychody.